Delo z otroki s posebnimi potrebami ureja Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami.
Otroci s posebnimi potrebami so:
-
Otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja.
Slepi in slabovidni otroci ter otroci z okvaro vidne funkcije.
Gluhi in naglušni otroci.
Gibalno ovirani otroci.
Dolgotrajno bolni otroci.
Otroci z govorno-jezikovnimi motnjami.
Otroci z avtističnimi motnjami.
Otroci s čustveno-vedenjskimi motnjami.
Otroci z motnjami v duševnem razvoju.
Ti otroci potrebujejo prilagojeno izvajanje programov vzgoje in izobraževanja z dodatno strokovno pomočjo ali prilagojene programe vzgoje in izobraževanja ali posebne programe vzgoje in izobraževanja.
Starši lahko po predhodnem pogovoru z učiteljem in svetovalno delavko oddate Zahtevo za uvedbo postopka usmerjanja na Zavod za šolstvo. Vlogi je potrebno priložiti vso razpoložljivo dokumentacijo o otroku (zdravstvena, psihološka, specialno-pedagoška in druga poročila), Poročilo šole, Opažanja učiteljev, Izpis ocen ter Zapisnik pogovora z otrokom o postopku usmeritve (izpolni šola).
Vse potrebne obrazce in dodatne informacije na najdete na spletni strani Zavoda za šolstvo:
Komisija na Zavodu za šolstvo na podlagi dokazil in morebitnega pregleda otroka izdela strokovno mnenje. Starši imate možnost, da podate morebitne pripombe na strokovno mnenje v roku osmih dni. Na podlagi strokovnega mnenja izda svetovalec odločbo o usmeritvi, s katero se odloči o vzgojno-izobraževalnih potrebah otroka s posebnimi potrebami in o ustreznem programu vzgoje in izobraževanja. V roku 30 dni po dokončnosti odločbe o usmeritvi mora vrtec oz. šola za otroka pripraviti individualizirani program (strokovna skupina). Pri pripravi in spremljanju le-tega sodelujejo tudi starši in otrok s posebnimi potrebami.
Ob vsaki spremembi ravni izobraževanju (npr. na prehodu iz osnovne v srednjo šolo) morajo starši ponovno vložiti Zahtevo za uvedbo postopka usmerjanja, v kolikor želijo, da ima otrok tudi na novi stopnji izobraževanja ustrezne prilagoditve.